To nye ansikter – én felles drivkraft

Velkommen til oss

 

Velkommen til vår nye produktsjef og serviceingeniør

Vi har nylig fått to sterke tilskudd på laget: Behrokh Rognstad, som går inn i rollen som produktsjef, og Oddbjørn Oma, vår nye serviceingeniør. Med ulik fagbakgrunn, men samme engasjement for teknologi og kundeverdi, gleder de seg begge til å ta fatt på nye utfordringer.

– Vi er veldig glade for å ha Behrokh og Oddbjørn med på laget. De tilfører både faglig tyngde og engasjement, og vi ser frem til å se hvordan de vil utvikle sine roller, sier Gøran, administrerende direktør.


Publisert 05.06.2025 | Forfatter Hanne Bekken, markedsansvarlig


En god start på noe nytt

Hva var det som motiverte dere til å søke på stillingene i Triolab?

– Jeg var på jakt etter nye utfordringer, og var i det stadiet i livet hvor jeg hadde muligheten til å teste meg på nye områder. Jeg hadde også hørt mye godt om Triolab og følte at det var en trygg og god arbeidsplass, sier Oddbjørn.

Behrokh forteller at hun hadde et sterkt ønske om faglig utvikling og nye utfordringer – særlig muligheten til å jobbe med Leica sin ledende og innovative produktportefølje innen patologi. Hun trekker også frem Triolab sitt gode omdømme og det internasjonale fagmiljøet som viktige faktorer.

Hvordan har oppstarten vært?

Begge beskriver en veldig bra oppstart. Oddbjørn har vært gjennom mye opplæring og kursing, men har også fått jobbet praktisk underveis – en god balanse. Behrokh trekker i tillegg frem et inkluderende, løsningsorientert og hyggelig arbeidsmiljø, og forteller at hun ble tatt veldig godt imot.

Rollene i fokus

Behrokh Rognstad – Produktsjef for patologi

Med utdanning som bioingeniør og mange år i spesialisthelsetjenesten, har Behrokh bred erfaring innen laboratoriearbeid. De siste årene har hun jobbet kommersielt – først som Key Account Manager, og nå trådt videre som produktsjef for patologi hos oss i Triolab.

Sammen med sin kollega har hun ansvar for hele Leica Biosystems sin produktportefølje innen patologi i Norge – med unntak av digitale skannere. Dette innebærer produktansvar, støtte til salgsprosesser, opplæring og tett kundekontakt for å sikre optimal bruk og verdi.

Hun så særlig frem til å jobbe med porteføljen til Leica, komme tilbake til kontormiljø og samarbeide tett Pål, vår andre produktsjef innen patologi. I rollen er hun opptatt av synlighet og aktiv kommunikasjon gjennom blant annet LinkedIn, og mener det er viktig å dele kunnskap og være tilgjengelig for å bygge tillit og gode relasjoner.

Hva ser du som de største mulighetene?

Jeg ser store muligheter – både for å bidra til at kundene får enda bedre kjennskap til Leica sine løsninger, og for min egen faglige utvikling som produktsjef innen et område jeg virkelig brenner for.

 

Oddbjørn Oma – Serviceingeniør for patologi

Oddbjørn startet karrieren med fagbrev som motormann, hvor han jobbet med motorer og tekniske installasjoner på offshore- og supplyskip. Med et ønske om fast grunn under beina utdannet han seg videre til fagskoleingeniør i mekanisk automasjon, og jobbet som servicetekniker med montasje og feilsøking på rørpostsystemer – før han begynte i Triolab.

I sin nye rolle feilsøker, reparerer og utfører han service på Leica sine instrumenter, som har en produktportefølje som dekker de fleste stadier på en patologi-lab. Han ser frem til mange varierte oppdrag – særlig forebyggende service, men forhåpentligvis også installasjon av nye instrumenter.

Hva er viktig for å lykkes i denne rollen?

Struktur, stå-på-vilje, kreativ tenking og pågangsmot

 

Litt om livet utenfor jobben

Jobben er viktig, men fritiden gir rom for å lade batteriene.

– Jeg er veldig glad i alt som kan skrus på eller snekres. Jeg har mange prosjekter gående, alt fra skruing på bil til bygging av benker og legging av gulv, forteller Oddbjørn. 

Behrokh bruker fritiden litt annerledes, men med samme engasjement:
– Jeg liker å lese, trene, gå turer, holde på i hagen – og ikke minst følge opp engasjementet som svømmemamma.

 

Velkommen til oss!

Med Behrokh og Oddbjørn på plass, står vi enda sterkere rustet for å møte kundens behov – både på produktnivå og i serviceleddet. Vi ønsker dem varmt velkommen og gleder oss til reisen videre sammen.